2024 - 06 - 18
Här är listan på de byråer som mottagit utmärkelser i Årets Byrå 2024, Årets Arbetsgivare 2024 och Agency Image 2024. Se alla vinnande byråer och placeringar nedan.
Utmärkelserna baseras på Regis årliga bransch- och kundstudie som har genomförts för 24:e året i rad. Studien kartlägger hur nöjda kommunikationsköparna är med sina byråer. Totalt har över 1700 kommunikationsköpare utvärderat sina byrårelationer data har samlats in om 236 byråer. De vinnande byråerna har ett tillräckligt stort kundunderlag samt en hög kundnöjdhet baserat på 15 olika kriterier.
I lite tuffare ekonomiska tider blir det ännu viktigare att vårda och upprätthålla starka kundrelationer. Dessutom så ser vi i vår studie att byråer som jobbar strategiskt med sin kund- och medarbetarnöjdhet där förbättras ofta leder till ökad lönsamheten och tillväxt. Där kan Regi bidra med värdefull data för en positiv utveckling för byråernas framtida utvecklingsarbete gentemot sina kunder, säger Robert Skölfman, vd för Regi.
Parallellt med Årets Byrå genomförs medarbetarnöjdhetsundersökningen Årets Arbetsgivare bland ett antal byråer. Studien har en unik jämförelse mot andra byråer i kommunikationsbranschen och är öppen för alla byråer, oavsett deltagande i Årets Byrå. De byråer som fått bäst omdömen av sina medarbetare har blivit utsedda till Årets Arbetsgivare 2024 i 3 kategorier.
Inom ramen för undersökningen Årets Byrå 2024 har respondenterna även fått uppge vilka byråer som de har mest positivt intryck av, utöver den byrå de har ett aktivt samarbete med.
”Förutom de byråer du har samarbetat med under de senaste 12 månaderna, vilka byråer på den svenska marknaden ger dig det mest positiva intrycket? Vänligen ange upp till tre stycken, utan någon specifik ordning.”
Respondenterna har möjlighet att svara både spontant och med hjälp av erinran när de identifierar vilka byråer som lämnar det mest positiva avtrycket. Byråerna väljer inte att delta i denna del av undersökningen, och kan inte heller avstå.
De tre byråer med högst anseende bland kommunikationsköparna i undersökningen har fått utmärkelsen Agency Image 2024.
Nedan listas de vinnande byråerna inom respektive kategori.
Content:
1. KWD Studio
2. Populate
3. Prolounge
Digital 5–25 MKR:
1. Delorean
2. Compani 56
3. Hoy
Digital 25+ MKR:
1. Limetta
2. Adeprimo
3. Bazooka
Digital Transformation:
1. Avaus
2. Bombayworks
3. Miltton Insights
Event & Brand Experience 5–25 MKR:
1. Eventum
2. Contrast
3. Aventi
Event & Brand Experience 25-50 MKR:
1. Homage
2. Ciceron Group
3. BANG / Brand Arena Nordic Group
Event & Brand Experience 50+ MKR:
1. PS Occasion
2. Le Pacte
3. Eventyr Nine Yards
Medie- och kommunikationsbyrå (Fristående Media):
1. HEAR Mediabyrå
2. Grit Media
3. HowCom
Medie- och kommunikationsbyrå (Nätverksbyråer):
1. Tre Kronor Media | a Making Science company
2. Havas Media
3. Initiative
Performance Marketing:
1. Rocket Revenue
2. Social Zense Sweden
3. Digital Dominance
PR & Kommunikation:
1. Lennox PR
2. Story Relations
3. Coreworkers
Reklam 5–10 MKR:
1. West Agency
2. Business & Emotions
3. Sweet
Reklam 10–25 MKR:
1. Nunchi
2. FCB Fältman & Malmén
3. Byn kommunikationsbyrå
Reklam 25+ MKR:
1. Start Communication
2. M&C Saatchi
3. Dear Friends
Tjänste- och produktdesign:
1. EY Doberman
2. BBH Stockholm, en del av Publicis
3. Äventyret
Varumärke & Design 5–20 MKR:
1. WDW Creative Studio
2. Super Tuesday
3. Paradigm Brand Consultancy
Varumärke & Design 20+ MKR:
1. Essen
2. Silver
3. Grow
Årets Arbetsgivare 5-15 MKR:
1. Jajja
2. Lightweb
3. IPM Brand & Communication
Årets Arbetsgivare 15-25 MKR:
1. Grit Media
2. Wilson Creative
3. Perfect Fools
Årets Arbetsgivare 25+ MKR:
1. Westander
2. HEAR Mediabyrå
3. Adeprimo
1. Forsman & Bodenfors
2. Åkestam Holst
3. NORD DDB Stockholm