31

Performance Marketing blir ny kategori i kund- och branschstudien Årets Byrå.

I en digital värld måste marknadsföringen utvecklas för att hålla jämna steg med nya sociala medier och konsumtionsmönster. Det digitala är en ständigt växande del av kommunikationsbranschen där allt fler etablerade och nystartade byråer nu specialiserat sig på att optimera och förbättra en organisations digitala närvaro och prestation online.

Med anledning av branschens utveckling väljer analysföretaget Regi Research & Strategi, som står bakom den årliga kund- och branschstudien Årets Byrå, att bredda den digitala kategoriportföljen genom att bryta ut Performance Marketing till en egen kategori i Årets Byrå.

"Det är lika viktigt att öka insikterna om sina kunder som det är för potentiella kunder att hitta sin nya leverantör av Performance Marketing-tjänster. En Performance-klass bidrar till ökad medvetenhet om byråerna som verkar inom området. Detta innebär inte bara att fler företag kan hitta rätt partner, utan det främjar också högre standarder och kvalitet inom branschen", säger Linus Andersson, Co-Founder & Digital Marketing Expert på Kvantic.

Inom kategorin Performance Marketing ligger fokus på att maximera effekten av digital marknadsföring för att uppnå tydliga affärsmål och resultat. Byråerna använder en datadriven strategi för att säkerställa att varje marknadsföringskrona ger en optimal avkastning på investeringen. Byråerna hjälper företag att växa och öka lönsamheten genom digital marknadsföring, sökmotorer, sociala medier samt andra digitala kontaktytor.

"Alla byråer som hanterar dessa frågor är välkomna att delta i studien som startar i slutet på september", säger Robert Skölfman, VD på Regi.

En stor del av byråernas prestation i en kundrelation värderas utifrån de resultat som levereras. Genom att upprätthålla en djup och proaktiv kundrelation, ges en bredare förståelse för deras verksamhet. Med denna nya kategori erbjuds Performance Marketing-byråerna en möjlighet att fördjupa sin insikt om vad deras kunder tycker och hur de kan förbättra sin prestation. Samtidigt ges möjligheten att mäta och jämföra sin prestation mot branschkollegorna, vilket ger en konkret indikation över byråns position på marknaden.

Mer information om Årets Byrå 2024 och anmälan finns HÄR

Fler nyheter

Mycket mer än en tävling: ”Årets Byrå har gett oss nya insikter – och fler kunder”

Mycket mer än en tävling: ”Årets Byrå har gett oss nya insikter – och fler kunder”. För reklambyrån Sweet gav medverkan i Årets Byrå viktiga insikter –...
2023 - 12 - 13

6 insikter efter 25 år i byråbranschen

En bransch som är i ständig förändring, prispress, uppköp och fusioner, konkurrens och utmaningar att hitta kompetent personal är något som byråbransch...
2023 - 03 - 13

Vad ska du tänka på vid en byråupphandling?

När ni ska ut och titta efter en ny kommunikationspartner är det några saker ni behöver tänka på. Det finns flera olika steg och flera olika verktyg at...
2023 - 03 - 8